Warzywniak Premium - Jem ze smakiem

WiOM Warzywa i Owoce Miękkie, Łódzki Rynek Hurtowy Zjazdowa, firma Rijk Zwaan 15 stycznia 2019 roku zorganizowały Wydarzenie pod nazwą WARZYWNIAK PREMIUM, które odbyło się na Łódzkim Rynku Hurtowym Zjazdowa w Łodzi. Patronat nad wydarzeniem objął Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa oraz Izba Rolnicza Województwa Łódzkiego. W spotkaniu uczestniczyło wielu rolników i producentów z terenu województwa łódzkiego. 

Warzywniak Premium to idea tworzenia polskich sklepów warzywniczych Premium. Firmy nasienne mają w ofercie określone odmiany szczególnie smacznych warzyw konkretnego przeznaczenia. Wchodząc do warzywniaka, widzimy odmiany jabłek – widoczne konkretne nazwy i takich ulubionych szukamy. A jak to jest z warzywami? Jest marchew, ale jakiej odmiany? Chcielibyśmy kupić np. odmianę na soki Koral, czy Salsa. Odmiana powinna być podana. Klient ma ją poznać i jej szukać. To samo dotyczy innych gatunków warzyw. Klienci chcą kupować kapusty specjalnie na surówki z nazwą odmiany, buraki w odmianach z większą lub mniejszą zawartością geosminy (posmak ziemi), betanin, cebule w odmianach, np. słodkie, mało ostre, nie mówiąc już o pomidorach, sałatach, a przede wszystkim ziemniakach. Handel tymi smakowitymi odmianami nie jest możliwy w wielkich sieciach handlowych (są to często odmiany trudniejsze w transporcie i przechowywaniu, delikatniejsze, przez co smaczniejsze).

Jem ze smakiem to projekt mający na celu pokazanie konsumentom i osobom prowadzącym sklepy z warzywami, że tak jak jabłka i warzywa mają swoje odmiany.

Na terenie Łódzkiego Rynku Hurtowego Zjazdowa w czasie Warzywniaka Premium urządzono pokazowy sklep warzywniczy. Pierwsza edycja “Warzywniaka Premium” miała miejsce na Warszawskim Rynku Hurtowym Bronisze w roku 2017. 

Ważną częścią “Warzywniaka Premium”był segment ekologiczny.

Na Zjazdowej swoje odmiany zaprezentowała firma Rijk Zwaan Polska, a Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa promował projekt Polska Smakuje, w który Warzywniak Premium doskonale się wpisuje.

Na spotkaniu można było degustować surówki wykonane przez firmę JAR-DO z Poznania ze smakowitych odmian warzyw prezentowanych przez firmę nasienną.

Firmy DROS oraz Ogródek Dziadunia promowały swoje produkty, wytworzone z warzyw wyprodukowanych w polskich gospodarstwach.

O rodzajach opakowań i ich ważnej roli w łańcuchu logistycznym zgromadzonym słuchaczom opowiedział dr Andrzej Czarnecki z Politechniki Łódzkiej. W jaki sposób zarządzać uprawami, zakupami i sprzedażą, gospodarką magazynową, produkcją, logistyką przedstawił Adam Zimoń z firmy Informia.